søndag den 6. august 2017

To gode muligheder til forfattere

Det er som om der sker en masse på børnelitteratur-markedet. To lidt specielle af disse vil jeg gerne dele med jer, nemlig Global Meva og Forlaget Lær & Lev.

Jeg ved ikke meget om nogen af dem, men synes bestemt det kan være værd at undersøge hvis deres projekter fanger jeres interesse. Bare husk på at det altid er en god ide at kontakte at høre om projekterne, hvis man savner viden.



Global Meva savner forfatter til børneunivers!

Vil du vinde 4000 kr. så kan du nu deltage i Global Mevas konkurrence.

Global Meva er et dansk-baseret firma, der vil etablere et stort børneunivers, hvor de på nuværende tidspunkt har brug for en forfatter til at skabe den tekstmæssige baggrund til dette univers. Er du altså interesseret i sparring med marketingsfolk og lignende om at skabe et stort børneunivers, så er det her din chance!

Hvad vil de have?

  • At du skriver for 6-10 årige
  • 1 side hvor du kort beskriver dit univers
  • 1 karakterbeskrivelse
  • 2-4 sider, hvor du tager læseren med på historien ud fra ovennævnte karakter
  • Det skal helst skrives på engelsk, men dansk bedømmes på lige fod.

Historien skal sendes inden 31 august og indsendes til: competition@globalmeva.com med dine kontaktoplysninger.

Vinderen findes i løbet af september.

Derudover står der ikke meget om dem eller universet, så lyder det interessant ville jeg helt sikkert tage kontakt til dem og høre mere om deres planer, så du kan levere et produkt, der passer deres vision.

Læs om projektet på deres hjemmeside HER.



Forlaget Lær & Lev søger læsebearbejdede børnebøger

Forlaget Lær & Lev søger forfattere til deres bøger til børns egen læsning. Er du interesseret i at skrive letlæsning er det altså nu du skal slå til.

Målgruppen er børn fra 6-15 år, og historierne skal være i øjenhøjde med børnenes eget univers.

Sproget i bøgerne skal være uhøjtideligt og vil blive didaktisk gennemarbejdet. Det betyder altså at der også er en masse at lære i denne opgave, hvis man drømmer om at skrive bøger, der får børn i gang med at læse!

Forlaget fokuserer meget på digitale produkter, så det er ikke sikkert at ens manuskript vil blive udgivet på andre måder end digitalt så vidt jeg kan forstå? Dette skal man selvfølgelig overveje hvis man vil være en del af dette projekt.


Hvordan gør du?

Forlaget vil gerne se noget tekst-materiale fra dig. Umiddelbart fremgår det ikke om de er interesseret i et helt manuskript, men er det noget for dig ville jeg prøve at tage kontakt til Jonas@laerlev.dk



Det var alt for mig for denne gang. Nu vil jeg bruge resten af ugen på at komme mig over en fantastisk uge på Brønderslev Forfatterskole, hvor jeg sammen med Nicole Boyle Rødtnes lærte 12 helt fantastiske unge mennesker at skrive fantasy.

God skrivelyst
Bjarke