søndag den 9. marts 2014

Jeg har skrevet en dystopi

Tidligere på året udkom min novelle "Min fars farvel" i samlingen Skybrud fra Foreningen HUFs forlag. Det er en dystopisk historie om et samfund, hvor man bliver nødt til at tage store lån for at kunne give sig selv og sin familie et ordentligt liv.

Og hvordan får man så mulighed for at tage de her store lån? Der er blevet vedtaget en lov om at folks kroppe stadig efter døden må bruges som arbejdskraft – derfor kan man arbejde flere  års gæld af, selv efter at man er blevet erklæret død.


Historien handler så om Ronni, der lige har mistet sin far. Ja, eller har han egentlig det, når far bare står og savler ved et samlebånd, og sikkert kommer til at stå der lang tid endnu?
Ronni beslutter sig i hvert fald for at gøre noget, og det er netop det novellen handler om.


Det er min tredje novelle på Foreningen HUFs forlag. De to andre er Kniven udgivet i samlingen På Kanten, og Skovmandens Brud i fantasy-samlingen Ad Mørke Stier. jeg synes det er en meget fin trilogi af Science fiction, realisme og fantasy.

 
Min Fars farvel er også nævnt i en anmeldelse i Weekendavisen, hvor Damian Arguimbau skriver at Bjarke Schjødt Larsens Min fars farvel er en lige så skarpskåret historie om, hvordan man bliver til et ægte skaffedyr i hjemmet. Resten af anmeldelsen er også super positiv, så det kan ikke blive bedre.

Så håber vi bare at  min roman får en lige så fed modtagelse, når det bliver dens tur!


God skrivelyst
Bjarke