mandag den 26. november 2012

Spil med døden – ny novelle ude



Så er det igen blevet tid til at prale. For nogle uger siden var det Bogforum og her skulle jeg som sædvanligt lige hen og hilse på Tellerups stand (ikke mindst for at høre Teddy Vork, Carina Evytt og Michael Kamp fortælle om horror), og denne gang kunne jeg næsten ikke vente, for hvad ventede på mig Rævens stand?

Det gjorde novellesamlingen Historier til drenge, som er Tellerups antologi over en række af deres forfattere, der alle har deltaget i Drengelitteratur-konkurrencen. Det er blevet til en god samling med små noveller til drenge, og jeg er i blandt dem – det vil sige at jeg også er i en samling med både sidste års og dette års vindere, nemlig Michael Kamp og Anika Eibe.

Selvom jeg jo ikke vandt Drengelitteratur-prisen er jeg alligevel glad for mit bidrag. Udover at den er kommet med i denne samling er det nemlig også den novelle, der fik mig ind på Forfatterskolen for Børnelitteratur i sin tid! Ja, den tekst er blevet godt brugt, så på sin vis synes jeg det er passende at den kan nyde sit otium i en fin Tellerup-bog.

Men nok om det, Jeg har jo slet ikke fortalt om novellen. Plottet er på sine tre sider forholdsvis enkelt:
Villads har efter sin farfars død fundet ud af hvordan han ved at spille med døden kan redde folks liv, men i alle spil skal man satse noget. Spil med døden handler om hvor galt det kan gå når man får magt over liv og død, og gang på gang bliver ved med at udfordre den kutteklædte benrad.

Hvad Villads satser, og hvordan spillet foregår må I læse novellen for at finde ud af, men det skulle også lade sig gøre, da hele samlingen kun koster 60 kr. på Tellerups webshop. 60 kr. for 10 noveller hvor af 2 af dem har vundet Drengelitteratur-prisen, og en tredje er forfatterskoler værdig! Det er dæleme et godt tilbud.

Så god læselyst, og husk nu også at få skrevet!
Bjarke