mandag den 19. juli 2010

Skrivegrupper, skrivning og Skrivelyst

I morgen skal jeg prøve at være i en skrivegruppe. Det er mit tredje forsøg på en skrivegruppe, de sidste to blev opløst da vi ville noget forskelligt med vores skrivning, men den her gang virker det til at jeg har fundet nogen på mit ambitionsniveau. Ja, spørgsmålet er jo snarer om jeg kan leve op til deres, hehe.

Ellers har jeg været i sommerhus sidste uge. Der har jeg skrevet på en novelle til ny science fictions fantasy-konkurrence som jeg også har nævnt før.

Samtidig har jeg så også arbejdet på min cyberpunk-roman Eftermennesket, som tyder på at blive interessant at arbejde videre med. Den rundede jeg de halvtreds første sider på derhenne, hvilket jo er dejligt. De første halvtreds er altid de sværeste.

Desværre kalder arbejdet altid igen efter sådan en ferie, så nu sidder jeg og opsætter skrivelyst – foreningen HUFs medlemsblad med artikler om forfatterlivet og skrivningen.
Jeg var originalt redaktør og skaber af bladet sammen med Camilla Wandahl, men vi gik begge af for at skrive noget mere på vores eget. Desværre måtte de nye redaktører trække sig ud af arbejdet igen, så der var lige brug for en til at sætte bladet op igen. Sådan kan det gå. (og ikke et ord om at jeg faktisk kan fange mig selv i at nyde det)

Mon jeg lige får skrevet et kapitel eller to på eftermennesket i aften? Det satser vi på.

God skrivelyst
Bjarke